افتتاح انجمن نجوم کانون پرورش کودکان و نوجوانان استان کرمان 

انجمن نجوم بچه‌های‌ سر به‌ هوا کانون پرورش کودکان و نوجوانان استان کرمان و اولین انجمن نجوم شهر کرمان،با حضور محسن روحی،مدیرکل کانون کرمان، پرویز افزون سرپرست دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان،مجید خزاعی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی و رییس مرکز آموزشی و فرهنگی سما و تعداد محدودی از دانش‌آموزان دبستان دخترانه سما افتتاح شد.
کد خبر: ۱۳۴۱۹۶۲
به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛پرویز افزون،سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت:همه افراد محصول جامعه هستند و نوع رویکرد و برداشت جامعه در خصوص چگونگی تربیت نسل کودک و نوجوان به مهمترین عنصر اجتماعی تبدیل شده است.

وی افزود:از آنجا که آسیب اجتماعی هر پدیده‌ای را در زندگی اجتماعی تحت تاثیر قرار می دهد باید از این اتفاق پیشگیری کرد. 

وی ادامه داد:مهمترین مقطع برای سرمایه‌گذاری و جلوگیری از این آسیب‌ها دوران کودکی است و استانداری هم با توجه به اعلام نیاز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان برای برقراری عدالت اجتماعی در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر از تهیه این آسمان‌نمای سیار برای انجمن نجوم شهر کرمان با پرداخت هزینه خرید از محل اعتبارات تملک دارائی سازمان امور اجتماعی کشورحمایت کرد.

محسن روحی،مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراسم افتتاح این انجمن نجوم با اشاره به این‌که مهربانی با بچه‌ها سیره پیامبر مهربانی است بیان کرد:اگر بچه‌ها با آسمان و اهالی آسمان آشنا شوند با درسی عملی به یگانگی خداوند و اصلی از اصول دین یعنی توحید خواهند رسید. 

وی ضمن تشکر از حمایت‌های پرویز افزون مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان برای مشارکت در خرید آسمان‌نما از محل بودجه آسیب‌های اجتماعی گفت:بی‌توجهی به حوزه کودکان نقطه شروع معضلات اجتماعی است و برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی راهی غیر از نگاه ویژه به حوزه کودکان و نوجوانان وجود ندارد.

وی افزود:از ویژگی‌های برجسته آسمان‌نمایی که امروز برای بچه‌های شهر کرمان افتتاح می‌شود سیار بودن آن است و امکان استفاده آن برای مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر کرمان و همچنین مدارس شهر کرمان هم وجود دارد.

مراسم افتتاح انجمن نجوم بچه‌های سر به هوا با رونمایی از لگوی انجمن و رصد خورشید با تلسکوپ و برگزاری وبینار ماجراجویی در منظومه شمسی ادامه یافت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها